Translate

maandag 15 juni 2015

Italië!

Zoals ik al schreef zat ik afgelopen weekend in Italië. We zaten in Varese! Wat een prachtige stad is dat zeg. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Ook zijn we een dagje naar Milaan gegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal iets anders had verwacht van Milaan, maar dat betekent niet dat ik niet heb genoten. 

We hebben heerlijk gegeten deze afgelopen dagen. De eerste avond heb ik spaghetti alla vongole gegeten. Om je vingers bij af te likken. 
In Milaan heb ik lekker cannelloni gevuld met ricotta en spinazie gegeten. En met klap op de vuurpijl het lekkerste ijsje wat ik ooit heb gegeten. Het was een feest in mijn mond. Die avond hebben we in Varese in een heel chique restaurant gegeten. Als voorgerecht kregen we allerlei verschillende hapjes. In dit restaurant heb ik de lekkerste mozzarella ooit gegeten. Ik zal nooit meer mozzarella hier in Nederland kunnen vinden wat net zo lekker was als deze mozzarella. Ik kan geen eens beschrijven hoe het was. Het was ongelooflijk romig en zo vers. Als hoofdgerecht heb ik hier een pasta met aubergine, tomaten, olijfolie en basilicum gegeten. Het was een specialiteit uit de streek. Nou als je ooit in Varese bent en je kan daar eten. Ik zou het uitproberen. 
De volgende dag regende het zo hard, dat je geen eens normaal buiten kon lopen. Maar dat hield ons niet tegen om toch even de omgeving te verkennen, met als resultaat dat we als verzopen katten terug kwamen in het hotel en niks kunnen vinden wat open was om te eten. Terug in het hotel hebben we lekker een warme douche genomen en heb ik lekker in het hotel risotto gegeten. Ik moet zeggen dat dit ook goed smaakte. 
Zo komen we van zelf bij de laatste avond. We hebben in restaurant 
 gegeten. Neem even de tijd om hun site te bezoeken. Het was daar zo romantisch en mooi. Ik kon heel moeilijk afscheid nemen. Hier kregen we als voorgerecht allerlei verschillende salades en pasta's. Als hoofdgerecht kreeg je vlees van de barbecue.
Al met al kan je zeggen dat ik ongelooflijk heb genoten. En Italië is een land waar ik zeker nog vaker terug ga. 

Voordat ik mijn verhaal ga afsluiten nog een kleine verzameling van de gerechten die ik heb gegeten. Niet om jullie jaloers te maken hoor. Maar om jullie ook mee te laten genieten :-)! 



Ik zeg buonasera! Ik ga me klaar maken om morgen weer fris en vrolijk aan de slag te gaan. 

Ciao! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten