Translate

dinsdag 2 juni 2015

Even voorstellen!




Hallo allemaal, allereerst welkom op mijn Blog! Wat leuk dat je er bent. 
Ik zal mij eerst even voorstellen, wat volgens mij wel zo netjes is. Ik ben Maral en ik kom oorspronkelijk uit Iran.Vanaf kinds af aan heb ik altijd samen met mijn moeder in de keuken gestaan. Niet alleen  om te kijken wat mijn moeder allemaal voor lekkers maakte, maar ook om haar recepten te leren. En dit doe ik nog steeds, omdat ik het heerlijk vind om eten te maken waar mensen lekker van kunnen genieten. En voor mij staat eten voor gezelligheid. Lekker kletsen, lekker eten en genieten van de kleine dingen in het leven.

In mijn dagelijkse leven ben ik maatschappelijk werkster bij een organisatie in Amsterdam, waar ik het ongelooflijk naar mijn zin heb. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om allerlei recepten uit te proberen. Sinds vorig jaar heeft mijn lieve vriend een moestuin voor mij gemaakt, waar ik lekker allerlei groente aan het verbouwen ben.

Nu vragen jullie je misschien af ….. waarom weer zo’n foodblog? Ik was vanochtend op zoek naar een Iraans recept, die ik graag als verassing voor mijn moeder en zus wil maken. Natuurlijk kan ik dit niet aan mijn moeder vragen, want dan is de verassing er af. Maar ik kon helaas nergens het juiste recept vinden. Na heel lang zoeken kwam ik op een site waar wel het recept te vinden was, maar heel erg beknopt stond beschreven. En toen schoot het mij opeens te binnen…. Waarom ga ik zelf de recepten die ik ken (zowel Iraanse als andere recepten) niet delen met iedereen? Op deze manier kan iedereen kennis maken met de Iraanse keuken, wat overigens super heerlijk en yummy is.
Jullie zullen dus regelmatig zelfgemaakte recepten of bestaande recepten met mijn eigen draai aantreffen op deze blog!
Omdat ik zo enthousiast ben over mijn eigen moestuin zal ik ook vast foto's daarvan op mijn blog zetten met tips en trucs die jullie misschien ook kunnen gebruiken. 

Geniet lekker van de recepten samen met jullie geliefden of lekker alleen! 

Liefs,
Maral 

P.S. Mijn blog naam heb ik te danken aan mijn vriend, omdat ik dol op polka dots ben. Alles met rood en witte stippen qua servies staat bij mij in de kast :)!  En als je het leuk vindt, laat een reactie achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten