Translate

vrijdag 31 juli 2015

Zonnetje in een glaasje..

Wat een druilerige dag was het zaterdag. Zomer is ver te zoeken de laatste dagen. Geen zon en alleen maar regen. Blehh!
Wat ga je dat op zo'n dag doen? Zelf de zon in huis halen.

Ik ben lekker een toetje gaan maken. Ik heb het, 'het zonnetje in een glaasje' genoemd, omdat ik gebruik heb gemaakt van mango.

Wat heb je nodig voor dit heerlijke recept, voor 4 glaasjes heb ik
  • 100 gram digestive koekjes
  • 1 grote mango
  • 200 gr roomkaas
  • 2 eetlepels yoghurt
  • 25 gr poedersuiker
  • 2 eetlepels bruine suiker
  • 20 gr boter
  • voor de versiering heb ik frambozen gebruikt
Aller eerst heb ik de koekjes helemaal fijn gemaakt. Dit kan je ook in een keukenmachine doen. De boter gesmolten. Dit samen met de koekjes en bruine suiker gemengd. 
Ik heb in elke glaasje een laagje koek gedaan en met de achterkant van iets wat plat is goed aangedrukt. 

De mango geschild en in blokjes gesneden. Deze heb ik lekker gepureerd met een staafmixer. 
Ik heb de roomkaas, yoghurt en poedersuiker erbij gedaan en verder gemixt. Als het helemaal glas is gemixt heb ik het verdeeld over de glaasjes. 
Dit moet wel heel lang in de koelkast blijven. 4 uurtjes of een dag van te voren maken en in de koelkast laten. 

Ik haalde het na 2,5 uur eruit en het was nog niet helemaal hard. Oeps!!

Nadat je het uit de koelkast hebt gehaald kan je je toetje versieren met de framboos. 

Je kan dit natuurlijk ook maken met aardbei, framboos, banaan of ander fruit wat je lekker vindt. Ik had een mango in huis dus is het mango geworden.

Veel toetjes plezier!




Als de zon niet schijnt moet je hem zelf in huis halen. Alhoewel ik dat al ben in huis ;-)

Khodafez!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten