Translate

donderdag 23 juli 2015

Courgettelle

Zoals ik al heb aangegeven gaat mijn zus trouwen in september. Ik kan niet wachten. Ik heb mijn jurk al gekocht en hij staat al netjes in de kast.
Ik ben in maart begonnen om op mijn eten te letten. Ik moet zeggen, ik ben tot nu toe 8 kilo kwijt!! Yippiee!!
De afgelopen paar weken heb ik dit niet kunnen doen door de verhuizing. Sinds dinsdag zijn mijn vriend en ik weer begonnen om op ons eten te letten.
Toch probeer ik weer welke dag iets verrassend op tafel te zetten, ook al is het alleen maar groente en vlees.

Ik heb gisteren coutgettelle gemaakt, dat is tagliatelle alleen van courgette met een stukje zalm gemarineerd in Kikkoman's soja saus, want die vind ik persoonlijk het lekkerst, knoflook en gember.

Wat heb je nodig voor dit heerlijke en gezonde recept. Voor twee personen heb ik:
  • 2 middelmatige courgettes
  • 120 gram zalm p.p.
  • scheutje Kikkoman soja saus
  • 1 koffielepel knoflook\
  • stukje gember (geraspt)
Deze maaltijd is echt super snel klaar. Ik heb ongeveer 2 uurtjes van te voren de zalm lekker gemarineerd en dit even laten staan. 

De courgettes heb ik met een kaasschaaf in repen geschaafd en de grote stukken doormidden gesneden. Water en een klein beetje zout aan de kook gebracht en de courgettes erbij gedaan. 
Dit ongeveer 5 minuten laten koken. Ik vind het persoonlijk lekker als de courgettes een beetje knapperig blijven, dus heb ik ze niet heel lang laten staan. 
Ik heb mijn zalm in een anti baklaag koekenpan gedaan en dit lekker gebakken zonder olie. Zalm is echt heel snel klaar, dus dit na ongeveer 7 minuten eruit gehaald.

Voor de smaak heb ik een halve limoen over de Courgettelle gedaan en voor de versiering een beetje sesam over de zalm.

Ik zeg nooshe jan!

Tot snel! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten